thika town - Reisverslag uit Kasarani, Kenia van karen blaauw. - WaarBenJij.nu thika town - Reisverslag uit Kasarani, Kenia van karen blaauw. - WaarBenJij.nu

thika town

Blijf op de hoogte en volg karen

19 Januari 2015 | Kenia, Kasarani

Thika town.

nadat ik mijn 2e kaartje heb geopend en mijn eigen aftelkalender heb, (tnx evelien super leuk, bij het woord pienekeutel moest ik hardop lachen..
heb ik nu s ochtends om de kaartjes te openen en s avonds om mijn kalender door te strepen.)



ging ik vanochtend met de matatu naar thika town, samen met Mirjam de manager.

eerst 5/10 minuten lopen naar de matatu.
ik had eigenlijk alleen het shade huis nog gezien, en erbuiten in het donker, dus er ging een wereld voor me open.
veel huisjes, mensen die op de grond zitten, en vooral veel armoede.
dan komen we bij de matatu aan,
je moet het zien als een taxi busje, waar ongeveer 12 mensen in kunnen,
maar toen we erin zaten, zat de bus vol, maar er werden nog 5 mensen in gestopt, met zijn 2en gewoon op de stoel, of in het gangpad word een plankje neer gelegd waar
je op kan zitten.
het vreemde is, ik keek er niet eens van op,
ik ga zo mee in de cultuur van kenia.

nadat we tijdje in de taxi zaten, arriveren we in thika town.
het is er super druk, en overal zie je busjes en andere vervoersmiddelen, ze kennen hier geen stoplichten dus als voetganger moet je erg goed opletten.
ik voelde me net een klein kind want mirjam nam me letterlijk bij de hand haha.
ik wou geld pinnen en een simkaartje kopen.
bij de eerste bank zag ik een man buiten staan met een geweer, ik keek volgens mij 3 keer om, van schrik en vol verbazing.
ineens komt het besef: veiligheid is niet altijd van zelfsprekend.

nadat ik geld heb gepint, de supermarkten heb gezien en simkaart heb gekocht, is het tijd om weer naar huis te gaan.
zoveel indrukken, is erg vermoeiend.

thuis aangekomen gelijk internet op me telefoon en met mama bellen, oh wat fijn om haar stem te horen!

het is onbeschrijfelijk hoe het hier is.
het liefst zou ik iedereen een dag willen laten overkomen, alleen om te laten zien hoe het hier is.
zodat je een beeld hebt,
want wat je hier ziet, kun je niet op een foto of in woorden uitdrukken.

  • 19 Januari 2015 - 06:44

    Remmie En Marley:

    Wat een verhaal.. Een verschil van dag en nacht met NL zeg... Fijn dat je de mutti hebt gesproken, zal zij ook fijn gevonden hebben ;)

    Liefs, x

  • 19 Januari 2015 - 09:17

    Eric:

    Hey Karen,

    Je bent al zo goed als ingeburgerd

  • 19 Januari 2015 - 09:20

    Jolanda:

    hoi Karen,
    Wat leuk om te lezen,maar zo anders als in Nederland. Heel veel succes!
    Lieve groet jolanda

  • 19 Januari 2015 - 09:20

    Eric:

    Huh? Ik had veel meer geschreven dan hierboven in het bericht

  • 19 Januari 2015 - 10:22

    Dina:

    Heerlijk om te lezen! Dankjewel.
    Ennuh, ik heb niet gezegd dat het stinkt in Kenia he.... Alleen dat het ruikt naar Afrika. :-) en dat voelt voor mij als thuiskomen.
    En jah, soms stinkt het, ik kan je wel een paar herkenbare plekken beschrijven, maar die ontdek je zelf ook nog wel.
    Knap hoor wat je doet en dat geldt voor alle vrijwilligers. De eerste week is moeilijk. Dan is alles nog vreemd en heb je nog zo'n lange tijd voor je. Gaandeweg zul je duren dat de tijd vliegt, voor je het weet zijn Eva en ik er ook, en daarna wil je nog dit en dat doen en kom je tijd tekort. Maar dat kun je he nu nog niet indenken.
    Maar wat het belangrijkste is: voor de kinderen en medewerkers van Shade is het zo belangrijk dat je er bent. De aandacht die er voor hen is, de afleiding en de waardering zijn zoveel waard!
    Geniet er van en laat het allemaal maar gewoon gebeuren.

    Www.shadechildrenfoundation.nl of zie ook onze Facebook pagina

  • 19 Januari 2015 - 11:16

    Brenda :

    Toppertje!

  • 19 Januari 2015 - 12:07

    Renee:

    fijn dat je je plekje hebt gevonden, en ik denk dat je voorlopig nog wel van de ene verbazing in de andere zult vallen. Geef je ogen maar goed de kost! Heel veel plezier en een fijne tijd met de kinderen. Kijken uit naar je belevenissen.

  • 19 Januari 2015 - 12:09

    Angelique Dethmers:

    Hoi.
    Heel veel plezier in Shade. Krijg heimwee naar Thika. Zo herkenbaar.

  • 19 Januari 2015 - 18:50

    Saskia:

    Dag Ka-tje!!!
    Heb net al je verslagen gelezen en wat schrijf je leuk!!!
    Had natuurlijk al met je gebeld dus wist al wel wat dingen maar niet alles, EN wat ben ik trots en wat heb ik een respect voor je!!!

    Ik hoop dat je er gauw naar je zin hebt en gewend bent naar de omgeving!

    Mijn snoeppotje is ondertussen al 5 snoepjes ligter..ik probeer niet alle grote meteen op te eten omdat ik dan een vertekend beeld krijg van wanneer je weer
    terug komt!!

    Dag poepie het ga je goed!!
    Xx


  • 19 Januari 2015 - 18:59

    Jeannet:

    Ik zou best ff bij jou willen kijken lijkt mij echt wel mooi.Ik hoop echt dat je een super mooie tijd hebt en een hele levenservaring rijker.Het ga je goed Karen

    doegi diikke kus xxx

  • 19 Januari 2015 - 20:42

    Riet:

    Hoi geweldige Karen. Wat een ontzettend leuke reisverslagen heb ik al van je gelezen... ik ben super trots op je. Zoals je het omschrijft zou ik daar ook wel eens een kijkje willen nemen. Geniet van de tijd die je daar hebt en ik ga je zeker (elke dag) volgen. Ik ben trots op je! Dikke kus en geniet van alles de komende tijd.

  • 19 Januari 2015 - 21:53

    Majo:

    Kaatje!! Wat een goed bericht!! Neem alle indrukken maar goed in je op!
    Zeg 'm op topper! Dikke knuf Majo

  • 20 Januari 2015 - 10:00

    Jet Van Den Beld:

    Leuk om te kunnen lezen wat je allemaal meemaakt, ik blijf je volgen en neem de tijd om alles goed in je op te nemen,geniet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kasarani

shade for children


Recente Reisverslagen:

18 Oktober 2019

Geen vaarwel, maar tot ziens!

16 Oktober 2019

Famous Muzungu Karen.

14 Oktober 2019

Funny Pants

08 Oktober 2019

Bijzondere mensen, Bijzondere verhalen

07 Oktober 2019

Muzungu
karen

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 523
Totaal aantal bezoekers 22776

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 03 December 2014

shade for children

Landen bezocht: