Niet meer uitgehuwelijkt voor 300 zebra's - Reisverslag uit Thika, Kenia van karen blaauw. - WaarBenJij.nu Niet meer uitgehuwelijkt voor 300 zebra's - Reisverslag uit Thika, Kenia van karen blaauw. - WaarBenJij.nu

Niet meer uitgehuwelijkt voor 300 zebra's

Blijf op de hoogte en volg karen

30 September 2019 | Kenia, Thika

Zondag, na een middagje slapen pakken we de stoelen en gaan we heerlijk buiten zitten, genieten van de zon en van de spelende kids.
Ballonnen blijven een succes en het is echt genieten als we deze uitdelen.
Naftali komt nog even langs en ook de dochter van naftali is er, Gillen en knuffelen als we elkaar zien, zo fijn om ook haar weer te zien, het eerste jaar dat ik hier was heb ik veel met haar opgetrokken.
Small peter is de bodyguard van remco, marley en ik mogen hem niet meer aanraken dan krijgen we een boze blik, super schattig!
Etenstijd, bonen met rijst, goed begin, wetende wat er allemaal nog gaat komen beginnen we rustig en is dit een goede start.
Daarna heerlijke thee met melk en suiker, dat kan ik hele dagen wel drinken.
Remco vindt de thee niet lekker maar blijft het stoer mee doen, topper!

nog even overslaan met de ballon wat altijd gezelligheid met zich mee brengt en voor je het weet ren ik weer achter daniel aan die mijn slippers aan het verstoppen is.
Na een avond dollen en vol gezelligheid nu echt slapen!
elkaar in stoppen onder de klamboes.

Maandag, we starten rustig, we starten met een douche, uhmm douche?
hoe douche je dan, douchen is met een douchekop, aldus marley.
1 emmer vullen en de andere vullen en je daar mee ‘douchen’ wat een happening maar we kunnen er nog steeds om lachen.
Daarna ontbijten, brood met suiker om het eetbaar te maken, en weer de heerlijke thee.
daarna vraagt lizz de manager onze plannen en hoe we dit organiseren, juist alles is al gepland en we hebben onze connecties, maar ze vindt het wel fijn te weten waar we zijn.
Een hoop leuke dingen op de planning, oude bekende bezoeken tot toerist spelen, en natuurlijk uitjes met de kids.
we gaan vandaag naar thika town boodschappen doen en waar ik al zo lang naar uit kijk, samosa eten!
met de motorbike heen, marley vindt het allemaal erg spannend en houdt de motorbike meneer erg stevig vast.
daarna Samosa eten bij coconut grill en dan gauw Ben appen om met de tuk tuk terug te gaan.
Ben was mijn motorbike chauffeur het eerste jaar dat ik hier was, soort beschermengel en na ongeveer een week was ik uitgehuwelijkt voor 300 zebra’s.
Het jaar erop had hij een tuk tuk en vertelde vol trots aan me ouders dat de zebra’s er zijn en ik dus niet naar Nederland ga.
Nu komen we er achter dat Ben vorig jaar getrouwd is en mijn kans op een Keniaans leven met ben er niet meer in zit, dus helaas toch terug naar Nederland, ik word geen keniaantje.
Er staan nog zoveel leuke dingen op de planning en we zijn hier nog maar net, Remco en marlies hebben nog steeds geen spijt, het is heftig om alles te zien, rijkdom en armoede gaan dwars door elkaar heen, maar des ondanks is het nog steeds genieten!

  • 30 September 2019 - 15:11

    Agnes Van Dijk:

    Lieve Kaa,

    Wat leuk te horen dat jullie zo enthousiast zijn en ook ontvangen zijn. Het moet zeker voor jou geweldig zijn alle oude bekenden weer te ontmoeten.
    Er staat nog genoeg op jullie programma, dus genieten.
    Liefs Aggie

  • 30 September 2019 - 16:34

    Berrtus:

    Lieve kids,
    Geweldig om jouw verslag weer te lezen, wat jij schrijft is weer zo herkenbaar,soms weer een beetje jaloers, alleen maar weer de kids eens weer te zien kijken hoe met ze gaat, vooral small Peter en Cliff.
    Maar ook Thika Town, cocunut grill.
    Ben blij dat Marlies en Remco het nog mooi vinden.
    Geniet ervan,want hetis een ervaring en herinneringen die voor altijd bij je houdt.
    Doe de kids de groeten, vooral small Peter en Cliff.
    Natuurlijk ook de grote kids.

  • 30 September 2019 - 17:01

    Jolanda:

    Wat een leuk verslag weer om te lezen. Leuk dat iedereen weet wie je bent Karen.
    Het eten zal zeker wennen zijn Marlies ha ha en dan het douchen......Remco zal genieten denk ik hiervan!
    Liefs voor jullie alledrie.

  • 30 September 2019 - 18:00

    Irma:

    Lieve kids, heerlijk die verhalen. Alsof ik de 3 jaar geleden weer opnieuw beleef. En wat een enthousiasme spat er van af. Geen twijfel mogelijk. Jullie gaan het fantastisch hebben.
    En wat ben ik blij voor Ben dat ie getrouwd is.

  • 30 September 2019 - 19:22

    Dina:

    Heeeeerlijk. Lekker in het avondzonnetje onder de boom. Het moment van de dag. Dan mis ik Moses altijd wel. Toch jammer dat Ben niet op je gewacht heeft. Ik kan je nog wel wat vrijgezellen aanleveren hoor, maar die dienen zich vanzelf wel aan.
    Ik zie Peter al afkeurend kijken...

  • 30 September 2019 - 19:46

    Romy Van Dijk:

    Wat leuk om te lezen! Ondanks dat ik zelf pas een maandje terug ben, ben ik toch een beetje jaloers. Heel veel succes en vooral plezier, vergeet niet ook te genieten ! Groetjes Romy.

  • 03 Oktober 2019 - 20:20

    Don Coers:

    Jambo, hoi, leuk om het reisverslag te lezen. Ben benieuwd wat collega Remco vind van het verblijf in Kenya. Heel veel succes met de activiteiten. Kwaheri, Don

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Thika

shade for children


Recente Reisverslagen:

18 Oktober 2019

Geen vaarwel, maar tot ziens!

16 Oktober 2019

Famous Muzungu Karen.

14 Oktober 2019

Funny Pants

08 Oktober 2019

Bijzondere mensen, Bijzondere verhalen

07 Oktober 2019

Muzungu
karen

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 584
Totaal aantal bezoekers 22781

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 03 December 2014

shade for children

Landen bezocht: