een rustig weekje - Reisverslag uit Kasarani, Kenia van karen blaauw. - WaarBenJij.nu een rustig weekje - Reisverslag uit Kasarani, Kenia van karen blaauw. - WaarBenJij.nu

een rustig weekje

Blijf op de hoogte en volg karen

24 Januari 2015 | Kenia, Kasarani

na een ochtendje markt vlakbij shade, ben ik helemaal gelukkig met een banaan en mango, wat kan ik hier van genieten na dagen rijst en bonen.
met Ann mee naar de markt, dichtbij shade, ik word van alle kanten bekeken, aangeraakt en als we weer terug gaan vraagt iemand of ik verliefd op hem ben,
als ik zeg dat dat niet is en mijn excuses daarvoor aan bied vraagt hij of ik met hem mee wil.
dit is blijkbaar normaal bij blanke mensen, maar ik denk niet dat ik in deze 3 maand hier aan kan wennen.

woensdag ochtend 5.00uur keniaanse tijd gaat de wekker, de kinderen beloofd met ze naar school te lopen, en belofte maakt schuld.
ik wou niet alleen omdat ik niet echt een goed richtingsgevoel heb en dus gevraagd of john, die is toch vrij, met me mee wou lopen, en gelukkig dat wou hij.
met aan elke hand een kind en 1 op me rug lopen we naar school,
aardig eindje lopen, maar wel super gezellig.

weer terug in het huis voel ik me erg moe, heb een zere rug, buikpijn en het wil vandaag allemaal niet en ik verlang naar huis.
denk dat me lichaam moet schakelen na 6 dagen bonen en niet veel voedingsmiddelen, hopelijk voel ik me morgen beter.
de huismoeders hebben door dat ik niet lekker in me vel zit en vangen me erg goed op!

woensdag ochtend met mirjam even kopietje maken, en ik spreek daar een man van een ander tehuis, hij vertelt me dat er een vrijwilliger is uit denemarken,
en hij komt morgen wel even langs om kennis te maken, altijd leuk, ben ik niet de enige vrijwilliger/blanke en hopelijk klikt dat!
volgende dag ontmoeting:
hij heet tobias is 20 jaar en t klikt goed, hij werkt van maandag tot en met vrijdag op schooltje en in het weekend wil hij alles van kenia zien.
de perfecte match dus! we wisselen nummers uit, en we contacten nog of we keer samen wat kunnen ondernemen, altijd leuk.
het is alleen jammer dat ik in het weekend vooral met de kinderen in shade ben, en doordeweeks meer vrij ben, maar in overleg met mirjam en naftali kan alles!
geweldig dus.

nu ik hier precies een week ben, en shade echt als een huis voelt is het tijd om actie te ondernemen en me ook prettig te gaan voelen buiten shade.
tot nu toe durfde ik niet alleen, en vind ik het vreselijk om elke keer aan gestaard te worden.
maar door nou binnen te blijven, had ik net zo goed in nl kunnen blijven.

vrijdag ochtend om 9.00uur word ik opgepikt door de dochter van naftali, we gaan samen naar haar school.
sascha zit op de universiteit en ze moet zich weer melden en vroeg of ik mee ging, jaa tuurlijk leuk!
met de matatu naar thika town en daar een andere matatu naar haar universiteit, waar t nu precies was?
zag alleen veel grote mooie huizen, en de mensen daar lieten mij met rust, wat een verademing.
sascha heeft lange benen dus wil voor in de matatu zitten prima, kan ik mooi alles overzien,
wat een raar land is kenia, wat nou de verkeersregels zijn? en waarom toetert hij toch elke keer? dan zie ik ineens een fietser, naja fietser,
meer oud ijzer, dan weer mensen die lopen op de weg, dan ineens koeien, is het te druk op de weg hopla stuur naar rechts of naar links maakt allemaal niks uit.

onderweg kletsen sascha en ik veel, wat zijn de verschillen van nl en kenia, zand geen zand! dat is waarom sascha naar nl wil haha.
huh heb jij een eigen auto? hoeveel verdien je dan wel niet, juist leg dat maar is uit.

rondleiding op de campus, wouw wat ziet het er daar mooi uit, groot terrein en elke opleiding heeft zijn eigen gebouw.
op de terug weg langs vriendinnetje van haar, daar geluncht, patat, mmmmm heerlijk, ondanks dat t kleffe koude patat was, smaakte t heerlijk.
daarna met zijn 3en film gekeken en op naar shade.
17.30uur weer terug, wouw wat gaat de tijd snel, week is weer voorbij.
op naar een weekend met de lieve kids!

voor t eten nog even met de kids gespeelt, circusje, jaja ze proberen alles, op je hoofd zitten maakt ze niks uit.
's avonds brood eten, geen zin in rare maispap/beton achtig iets en rose vind t goed.

wat ik het weekend ga doen?
zaterdag spelletjes dag met de kids, bellenblaas, ballonnen voetbaltoernooi.
gewoon een leuke dag met de kids.
en de zondag, ja naar de kerk, het moet hier heel leuk zijn, dansen etc. dus ben benieuwd!

  • 24 Januari 2015 - 08:20

    Sharena:

    Heee kaatje Kenia.

    Wat leuk om te lezen hoe je het daar hebt. Zo zie je maar weer dat een theorie toets voor een rijbewijs helemaal niet nodig is hahah! Uit horen en lezen probeer ik er een beeld bij te krijgen maar dit is moeilijk. Daaarom nogmaals veel respect voor jou.

    Geniet er maar lekker.. gaan wij hier ook doen. Er ligt een dik pak met sneeuw. Ongelooflijk. Je weet hoe leuk ik dat vindt.

    liefs pascal en Sharena

  • 24 Januari 2015 - 09:27

    Remco&Marley Visée:

    Wauw, klinkt leuk.. Ben benieuwd hoe de kerk is! Veel indrukken.. Blijf je rust nemen... Hoop dat je ie draai kan vinden daar! Veel liefs, denk aan je!

    X remco en marley

  • 24 Januari 2015 - 09:35

    Evelien:

    mn reacties worden voorspelbaar, dus ik doe het maar zo : :-D

  • 24 Januari 2015 - 10:35

    Bertus:

    weer een mooi verslag, ondanks dat wij al van al die dingen die jij in jouw verslag al op de hoogte zijn.
    kijk ik er steeds weer naar uit.
    geweldig dat jij het zo naar je zin hebt en wat een indrukken die jij steeds weer te verwerken krijgt. toch steeds het verschil met NL zien.
    geniet ervan.

    xxx papa

  • 24 Januari 2015 - 11:45

    Agnes Van Dijk:

    Hoi lief KeniKaatje,
    Zaterdagmorgen half 12, weer ff lekker je verslag gelezen. Steeds nog moeite het droog te houden, ha ha, ik vind het allemaal zo gaaf wat je doet en meemaakt! Super te weten dat het je zo goed gaat en dat het al een beetje thuis voelt. Leuk ook om je gisteren even gesproken te hebben(die houden we er in, heb je nr van mama gekregen) en toen ik vanmorgen om half 7 Martijn naar zijn werk bracht in een super dikke sneeuwbui en wereld,had ik tot verrassing al weer een appje van je! Lief! Je zult al een leuk verzamelingetje kaartjes hebben he? Ik hoop dat je ruimte genoeg hebt op je kamer! Nou meis, geniet van je weekend met je kindjes, wij genieten nog eventjes van de sneeuw, die aan het eind van de dag ook al weer weg zal zijn. Jammerrrr!

    Lieve groetjes uit Apeldoorn! XXX

  • 25 Januari 2015 - 06:37

    Nel:

    he Karen wat leuk dit allemaal te lezen en wat maak je veel mee in een heel ander land.
    Ik ga nu aan het werk het dagelijks leven hier maar blijf je volgen. veel liefs nel

  • 25 Januari 2015 - 08:55

    Mirjam:

    Wat geweldig om allemaal te lezen!! Blijf je volgen!
    Heel veel succes daar!

    (Ps, samen met Mirjam een Tobias ontmoeten is altijd leuk;-))

    Groetjes van Tobias & Mirjam
    Uit een wit en koud Deventer!

  • 25 Januari 2015 - 17:11

    Riet Beumer:

    Hoi Karenkenia,..wat schreef je weer een ontzettend leuk verslag. Als ik het de eerste keer lees doe ik dat met tranen in de ogen. Een uurtje later nog maar eens beginnen en dan kan ik er van genieten! Geweldig hoe je alle belevenissen verwoordt. Een fantastische belevenis en geen enkele dag is toe nu toe nog hetzelfde geweest. Hoe was het knippen en plakken gisteren met de kids en vandaag het kerkbezoek?
    Ik wacht in spanning je volgende verslag af....nog een heel fijne en leerzame tijd en geniet er van! Dikke knuffel....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kasarani

shade for children


Recente Reisverslagen:

18 Oktober 2019

Geen vaarwel, maar tot ziens!

16 Oktober 2019

Famous Muzungu Karen.

14 Oktober 2019

Funny Pants

08 Oktober 2019

Bijzondere mensen, Bijzondere verhalen

07 Oktober 2019

Muzungu
karen

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 22783

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 03 December 2014

shade for children

Landen bezocht: