Muzungu - Reisverslag uit Thika, Kenia van karen blaauw. - WaarBenJij.nu Muzungu - Reisverslag uit Thika, Kenia van karen blaauw. - WaarBenJij.nu

Muzungu

Blijf op de hoogte en volg karen

07 Oktober 2019 | Kenia, Thika

Vrijdag is het toerist spelen dag!
We regelen een taxi en we gaan de hele dag toerist spelen.
We starten bij de giraffen minnor, zoo leuk, giraffen voeren en ze aaien!
de giraffen hebben zelfs een naam, Stacey, kelly, te grappig!
Daarna door naar de city market, dit zijn allemaal kraampjes met leuke souveniertjes, je wordt wel overal naar binnen getrokken maar super leuk te zien.
Marley en ik gaan op sjalen jacht, en de verkoopster rent voor ons, maar sjaals met olifantjes er op nee sorry, dan maar verder kijken.
we komen bij een kraampje en hebben beide een gave sjaal gezien, maar de prijs? Nee daar gaan we echt niet mee akkoord!
we geven een prijs en ze gaat direct akkoord, shit we hebben te hoog ingezet, tijdens het inpakken noemt ze ineens een andere prijs wij zo nee dit was de deal, maar nee ze gaat niet akkoord, okee sorry weglopen dan nu, ze overlegt met iemand en ja ze komt achter ons aan, HAHA dan zaten we goed!
Ook remco zag iets leuks maar deze prijs was wel echt bizar, 6500 shilling is ongeveer 65 euro, koekoek!
Weglopen, hij probeert het nog keer, nee we blijven bij deze prijs en hup weer weglopen en ja daar komt die, hij is akkoord met de prijs, ik zit wel te gniffelen, hier kan ik echt wel een sport van maken!
Daarna door naar de conference centre, dit is een super hoog gebouw waarbij je uitzicht hebt over heel nairobi.
de eerste keer kenia voor mij ben ik er op geweest, 2e keer kon het niet en nu kunnen we weer.
Wouw wat een uitzicht foto’s maken en dan echt tijd om terug te gaan naar shade.
Even tussen stop bij de supermarkt en dan hop naar shade, home sweet home!

vrijdag avond vind ik altijd de heerlijkste avond, kids hebben weekend en dus gaat de tv aan, joy kruipt heerlijk tegen me aan, zo genieten!

Zaterdag: we hadden overlegd met Lizz dat de kids van shade naar kiandutu konden om te voetballen, maar lizz gaf aan dat ze met newthon had overlegd en oasis komt hierheen, top 10.00uur! toen we beneden kwamen waren de kids zowat allemaal weg, juist op zaterdag ochtend is er voetbal training en er stond al een vriendschappelijke wedstrijd gepland tussen oasis en shade, haha heerlijk dit kenia.
we gaan dus hop naar het veld, waar het super druk is en als we achterom kijken we echt ongeveer half kenia achter ons hebben staan.
Ik neem het risico en ga iedereen een high five geven, ja hoor dan wil iedereen hihi.
Shade wint de wedstrijd en dan is het tijd om weer terug te gaan.
er is een klein meisje die ineens mijn naam weet, en vertelt hoe mooi ik ben en of ik er morgen weer ben, uhhmm nee? Oh dan gaat ze me erg missen, ze loopt helemaal mee naar shade! En even later zien we haar hier binnen.
We doen spelletjes met de kinderen, touwtje springen, en marley en ik vinden dat Naftali ook mag springen, en zo stoer als hij is doet hij het ook nog!
we doen nog salto met de kids en daarna gaat de muziek aan.
snollebollekes, Cliff en ik gaan van links naar rechts, heerlijk!
Daarna de macarena, ketchup song en we doen ook nog jody bernal, de kinderen zullen wel denken wat een rare mensen die nederlanders, hihi.
we spelen nog wat met de kids, annemaria koekoek en we stoken ze op om remco te gaan kietelen, heerlijk dit!
daarna eten, ik heb me bordje ugali dit keer leeg gegeten!
en dan is het film tijd, maar eerst nog even een knuffel gevecht!
En dan echt tijd om te slapen, we beseffen dat we precies over 2 weken weer in NL zijn en na de safari de tijd heel snel gaat, alleen de safari is woensdag al en dan hebben we nog maar 3 dagen in shade, dus de tijd vliegt nu al!
Zondag -> we gaan vandaag mee naar de kerk, we vragen ons alleen af wie de attractie is? Zowat de hele kerk kijkt de hele tijd naar ons.
We moeten ons komen voorstellen voor aan, onze naam en waar we vandaan komen.
13.30uur is het tijd om terug te gaan, men wat een lange zit, en wat intens om deze kerk mee te maken, de kenianen gaan echt op in hun geloof.
Daarna gaan we even naar thika town, lunchen en naar de supermarkt.
Daarna brengen we de middag door met de kids, onder het genot van ranja en snoepjes!
heerlijk dit, ballonnen blijven altijd een groot succes en we delen nog wat cadeautjes uit.

Goodnight lieve kids, week 1 zit er echt op de tijd vliegt, we genieten heel erg, en naar huis gaan is een verboden gedachte geworden.


  • 07 Oktober 2019 - 16:59

    Bertus:

    Ha die kids,
    Leuk om lezen dat jullie zo genieten,en voor jouw Ka helemaal te lezen dat jij weer geniet voor de derde keer in Kenia, zo voelt het voor mij ook, als ik het zo lees, denk ik in plaatjes en zie mijzelf met jullie meelopen.
    Ik geniet van jullie belevenissen.
    Geniet ervan en heeel veel plezier op jullie safari.
    xxx voor jullie.

  • 07 Oktober 2019 - 19:59

    Agnes V Dijk:

    Hoi Katie , wat een geweldig verhaal weer. Echt leuk om te lezen. Ik wens jullie heel veel plezier op safari. Geniet ervan alle 3. Liefs van Aggie

  • 07 Oktober 2019 - 21:34

    Irma :

    Lieve kids. Ik keek al weer uit naar een nieuwe story. Het lijkt wel een feestje. Voor jullie maar ook zeker voor de kinderen. Feest maar lekker doir en laat iedereen meegenieten.
    Veel plezier straks op safari en wie weet zien jullie de big five!
    Liefs voor allemaal en dikke kus. Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Thika

shade for children


Recente Reisverslagen:

18 Oktober 2019

Geen vaarwel, maar tot ziens!

16 Oktober 2019

Famous Muzungu Karen.

14 Oktober 2019

Funny Pants

08 Oktober 2019

Bijzondere mensen, Bijzondere verhalen

07 Oktober 2019

Muzungu
karen

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 671
Totaal aantal bezoekers 22787

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 03 December 2014

shade for children

Landen bezocht: