Bijzondere mensen, Bijzondere verhalen - Reisverslag uit Thika, Kenia van karen blaauw. - WaarBenJij.nu Bijzondere mensen, Bijzondere verhalen - Reisverslag uit Thika, Kenia van karen blaauw. - WaarBenJij.nu

Bijzondere mensen, Bijzondere verhalen

Blijf op de hoogte en volg karen

08 Oktober 2019 | Kenia, Thika

Maandag -> we brengen opnieuw de kids naar school maar hoeven dit keer geen hulp want we weten de weg terug!
Het heeft vannacht geregend dus op sommige stukken is het een flinke klei bende, onze schoenen zijn 5kg zwaarder maar de kinderen vinden het leuk!
Afzetten bij de poort en we lopen weer terug naar shade, ineens horen we nog REMCO, ja hoor Small peter staat nog druk te zwaaien.

’s middags gaan we naar Umoja, elke keer als ik hier ben geef ik voedselpakketten in de slums, omdat voor ons 3 euro, en deze mensen kunnen hier minimaal een week van eten, en je krijgt er zoveel voor terug.
we doen dit samen met Waithaka, super fijn om de baboon weer te zien, juist baboon en ik ben de donkey, ons grapje van 4 jaar geleden, super dat hij dit nog steeds weet.
We gaan wat families af en net zoals elk jaar ook de oma van Jackson, wat een bewondering voor deze vrouw, een vrouw op leeftijd die echt haar tuin super mooi heeft, haar huisje herken ik aan het super mooie tuintje.
Dichtbij haar woont een andere vrouw, ook haar geven we een voedselpakket.
Volgens mij heb ik deze vrouw al wel vaker ontmoet, zij snapt niet wat waithaka zegt, ze lag ook te slapen, het lijkt alsof ze blind is, en ze begint steeds harder te zingen.

Elke keer dat ik in Kenia ben ontmoet ik iemand die een indruk achter laat en die persoon zul je nooit meer vergeten, deze vrouw heeft echt indruk gemaakt, het doet mij beseffen hoe goed de zorg in nederland geregeld is, ja het is mooi dat deze mensen thuis zijn dat kinderen voor hen zorgen, maar het voelt ook alsof deze mw. Vervaagt in haar eigen huis, wachtend op de dood, terwijl ze in nederland waarschijnlijk nog goede dagen zou hebben met zorg en dagbesteding, mijn verpleegkundige hart doet pijn met een brok in mijn keel verlaat ik haar huisje en besef dat ik het los moet laten, dit is kenia ik kan dit niet veranderen.
We ontmoeten nog wat kindjes, die geven we natuurlijk een ballon en snoepjes, wat een genot!
Ja dit geeft zoveel voldoening.
Waithaka wil dit keer met me trouwen, jeetje waithaka je bent wel erg oud, hij begint weer over de zebra’s.
Met een tevreden gevoel vertrekken we weer, we nemen afscheid van de baboon wat fijn om ook hem weer te zien en slap te ouwehoeren.

het Omaatje heeft diepe indruk achtergelaten bij ons allemaal, en ze blijft nog de hele dag in mijn hoofd zitten.
En dit is maar 1 verhaal uit de hele sloppenwijk, zo heeft elk persoon een schrijnend verhaal maar het bizarre is dat deze mensen in onze ogen echt gelukkig zijn.

’s avonds laat ik vol trots aan Jackson de foto zien van zijn oma, hoe stoer hij ook is, hij glundert wel.
ondertussen is hij een uur naar de rest van de foto’s aan het kijken, er staan veel actie foto’s van hem op van de voetbal, als ik vraag of hij het leuk vind glundert hij weer, we spreken af dat we ze in NL uitprinten en ze aan Dina mee geven, erg goed plan!

Dinsdag voor ons even een chill dag, we doen rustig onze was, en gaan vast voorbereiden op de safari, want morgen vertrekken we voor 3 dagen naar Masai mara!
Pré afscheid van de lieve kids.
We gaan naar blue post hotel voor een lunch en nog even naar de supermarkt.
’s avonds zoekt Jackson ineens veel contact, hij gaat met ons mee op safari zegt hij, deal lijkt me zo leuk, we hebben een leuk gesprek, we ruilen van boek, ik engels boek en Jackson mijn nederlands boek.
ik vertel hem dat we zaterdag naar fourteen falls gaan, je ziet m stralen en zegt direct dat ik niet mag liegen, wat als ik wel lieg? Dan gaat Jackson mee naar nederland, top deal, nu maar hopen dat ik lieg dan gaat hij echt mee.

Woensdag om 6.00uur staat de taxi voor onze neus, dit worden 3 super gave dagen!



  • 08 Oktober 2019 - 20:25

    Irma:

    Lieve kids,

    Wat een ontroerend verhaal. En wat een goede daden hebben jullie weer verricht.
    Je kunt niet de wereld verbeteren en alle ellende op je schouders nemen. Maar jullie hebben wel op dat moment het verschil gemaakt. En dat is heel mooi!
    Die Jackson, zou wat wezen. dan komt hij ook hier in huis. Ik hoop niet dat je liegt, haha.
    Ik wens jullie alle 3 een hele mooie safari, met veel wilde beesten. En veel foto's maken he? Dan kan ik ook weer een beetje mee genieten.
    Veel plezier. Liefs voor allemaal, en dikke kus. liefs mama

  • 08 Oktober 2019 - 20:49

    Bertus:

    Hoi kids, wat heb je weer een goed verhaal geschreven, ik gellof dat je de hele dag met die mensen i n je hoofd blijf zitten.
    Ze zijn denk ik op hun manier best gelukkig
    Ze weten niet anders, jij weet hoe het hier in Nederland er aan toe gaat, maar die mensen weten niet beter, ik denk dat het hier in Nederland het verre verleden het niet anders was, toen was hier ook bittere armoede.
    Ien jij kunt alle leed van de wereld op je nemen. Jullie doen al heel veel goeds, dat moet je maar in je achterhoofd houden.
    Ga morgen genieten van jullie safari en ik hoop dat jullie de big five gaan scoren.
    Ene ga niet liegen tegen Jackson, die jonge wordt in Nederland lang niet zo gelukkig dan in Kenia in het Shade huis, en zijn oma die hij af en toe toch bezoeken kan.
    Een hel fijne safari met hoop ik vele en mooie foto's.
    Dikke voor jullie.
    Gr pappa


  • 08 Oktober 2019 - 21:05

    Dina:

    Ooh, nu mis ik ook morgen nog de trilplaat... Kenyan massage.
    Heeeel veel plezier, een lekker warme douche, lekker eten, en vooral fantastisch mooi Masai Mara.
    Safari njema!

  • 08 Oktober 2019 - 21:23

    Agnes Van Dijk :

    Lieve Kaa en allemaal,
    Wat weer een ontroerend verhaal. Kan me zo goed voorstellen dat je hart breekt in zulke zielige situaties. Kon je de wereld maar een klein beetje veranderen denk je dan misschien. Maar ik weet zeker dat jullie dat op zulke momenten ook echt doen voor die mensen. Het zijn de kleine dingen die het doen. Dat maakt je zo happy. En nu op naar de big 5? Geniet van jullie safari en de luxe de komende dagen. Ik wacht weer op je volgende verslag. Veel liefs voor jullie 3tje , dikke kus Aggie

  • 09 Oktober 2019 - 15:59

    Jolanda:

    Hallo Karen Remco en Marlies, wat een mooi , ontroerend verhaal.
    Besef wat je hebt en vergeet niets. Wij zijn trots op jullie. Geniet van de mooie safari die jullie gaan maken. Heel veel plezier, liefs dikke kus voor alledrie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Thika

shade for children


Recente Reisverslagen:

18 Oktober 2019

Geen vaarwel, maar tot ziens!

16 Oktober 2019

Famous Muzungu Karen.

14 Oktober 2019

Funny Pants

08 Oktober 2019

Bijzondere mensen, Bijzondere verhalen

07 Oktober 2019

Muzungu
karen

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 845
Totaal aantal bezoekers 22871

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 03 December 2014

shade for children

Landen bezocht: