aapjes kijken - Reisverslag uit Kasarani, Kenia van karen blaauw. - WaarBenJij.nu aapjes kijken - Reisverslag uit Kasarani, Kenia van karen blaauw. - WaarBenJij.nu

aapjes kijken

Blijf op de hoogte en volg karen

21 Maart 2015 | Kenia, Kasarani

Maandag ochtend 5.30uur gaat de wekker, want om 6.30uur vertrekken we naar masai mara!
we hebben keniaanse tijd dus om 7.30uur zitten we in het busje om te gaan.
het is heel lang rijden, en we doen een korte stop bij rift valley, wouw wat een uitzicht,
we worden gelijk 'lastig' gevallen door de mensen daar want we moeten de souvenir shop in,
even rondje daar doorheen en gaan!
hun kunnen ook nederlands: kijken, kijken niet kopen.
helaas de souvenirs hadden we al binnen.

we komen 's middags aan bij ons park waar we logeren, oohh luxe!
het is een huisje/tent, met een heerlijke douche, een wc met wc bril.
even lunchen:soep, spaghetti met gehaktbal, fruit, groentes.
we hadden pringles gehaald onderweg en de apen in ons tentenkamp waren in het busje geweest, ineens zagen we de aap met een pringles bus haha!
en dan op naar het national park dieren spotten!
we zien al heel veel dieren, en het is super gaaf!
zo dichtbij en gewoon in het wild.
de zonsondergang zien we in het park, wouw wat is kenia toch mooi!
dan weer terug naar ons tentje, even uitgebreid douchen en dan op naar het avond eten!
soep, vis, met tartaar saus, groentes aardappel, ugali en fruit!
we zijn best gesloopt en de wekker gaat dinsdag om 5.30uur want we gaan de zonsopgang zien.

volgende ochtend even lekker ontbijten, geroosterd brood, gebakken ei, bacon, worstje, fruit.
dan lunch mee en vertrekken maar.
wouw wat is het super en dan zien we olifanten met zonsopgang, geweldig.
we vragen ons af wat de big five ook al weer was en komen er achter dat we alleen de neushoorn en luipaard nog moeten zien.
dan zien we de neushoorn lopen.
alleen nog de luipaard, de chauffeur rijd naar de boom en we zien daar een ree in de boom liggen, dus de luipaard moet hier ergens zijn.
na heel veel rondjes en gluren ziet naftali de luipaard heel dicht verscholen in de bosjes.
ik krijg hem niet op de foto, maar dina als het goed is wel.
Yes de big five is binnen!
op naar de vijver waar we nijlpaarden en krokodillen zien.
wouuw wat veel!
de krokodillen zijn goed gecamoufleerd, dus lastig op de foto te krijgen.
dan nog even lunchen op de grens van tanzania, jaaa ik ben in tanzania geweest haha.

dan is het tijd om terug te gaan naar ons tentje.
heerlijk douchen, en weer eten.
soep,beef, rijst, groentes en als toetje: banaan in soort custard, ooh heerlijk!
dan lekker slapen.

volgende dag bezoeken we de masai mensen, ze doen hun dansje voor ons, we bezoeken hun huisje, laten zien hoe ze vuur moeten maken
en dan nog even naar hun shopje.
hij vertelt wat over hun levensstijl en dan is het echt tijd om terug te gaan naar shade!
apart maar verlang ook weer naar shade, die luxe was even fijn, maar douchen onder een emmertje vind ik ook wel weer fijn en niet te vergeten
de kinderen weer zien.

als we terug komen zijn de kids in shade beetje schuw/verlegen, alsof ze weer moeten wennen.
maar na een tijdje komen ze gelukkig weer knuffelen!

wat een super ervaring is die safari, als je kenia bezoekt hoort een safari er wel bij.
welke dieren we nu allemaal hebben gezien?
de big five: neushoorn, olifant, luipaard, waterbuffel, leeuw(mannetje en vrouwtje)
cheetah, giraf,gazelle, zebra's, nijlpaard, krokodillen, struisvogel, wrattenzwijn, hyena's, jakhalzen, wildebeest, antilopen, utopi, mangoesten.
gieren, maraboem, kraanvogels,secretaresvogel en heel veel apen!
oftewel heel veel!

• 21 Maart 2015 - 13:32

Agnes Van Dijk:

Lieve Katie, wat een verhaal en belevenissen weer! Ik denk dat we ons geen voorstelling kunnen maken van wat jij allemaal in korte tijd beleefd! Super gaaf hoor! Je hebt er gelukkig weer van genoten. Nu nog 2 weekjes meis en dan ben je al weer thuis! Niet te geloven wat vliegt de tijd! Ik zal er verder maar niet te veel over zeggen he, want ik geloof dat jij er nog niet te veel over wilt nadenken ,dat afscheid! Nou nog maar ff lekker van je weekend genieten en volgende week nog lekker werken. Ik ga vanmiddag ff bij je broer op verjaardags visite. Gefeliciteerd met Mark. Geniet nog lekker van je verblijf, dikke kus en groetjes XXX Aggie

• 21 Maart 2015 - 14:34

Jet Van Den Beld:

wat een leuk verslag weer,en wat heb je veel gezien,Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt,maar volgens mij heb je het ook wel erg getroffen met die mensen daar.Geniet nog lekker van je tijd daar en tot ziens

• 21 Maart 2015 - 19:24

Mama:

Lieve Ka.
    Wat lijkt mij dat ook gaaf om te zien. Ik krijg ook nog steeds een kick als ik een ree zie tijdens een wandeling. Maar dit is niet te beschrijven zo mooi. Zooo benieuwd naar al je foto's. Lieverd, geniet van je komende weekjes.
    Liefs en knuffel van Bikkel. Dikke kus van je Annie.

• 22 Maart 2015 - 10:45

Papa:

Hoi Ka, wat een geweldig verslag en dan op safari ben jaloers op jouw dat je al dieren zomaar in levende lijfe zien. Kan mij nu al verheugen op de foto's.
    Geniet nog van alles en allen daar.
    Dikke kus,
    Papa.

• 22 Maart 2015 - 20:52

Marley:

Wauw, echt gaaf! Kan niet wachten om de foto's te zien!! xx (ook van Remmie ;))