goodbye again, do we ever meet again? - Reisverslag uit Thika, Kenia van karen blaauw. - WaarBenJij.nu goodbye again, do we ever meet again? - Reisverslag uit Thika, Kenia van karen blaauw. - WaarBenJij.nu

goodbye again, do we ever meet again?

Blijf op de hoogte en volg karen

27 Augustus 2016 | Kenia, Thika

de laatste week gaat nu echt van start, bah wat vliegen 3 weken dan om he?
na 6 dagen op trip, maandag heerlijk dagje in shade!
even wat kleding wassen, en naar thika town voor lunch en supermarkt.
met de matatu terug,
en blijkbaar vind de geldinner van de matatu moeders en mij heel grappig, hij zit ons gewoon uit te lachen!
dus wij besluiten hem ook maar uit te lachen, oeps het lachen vergaat hem nu, hihi.

terug in shade, pakken we lekker de stoelen en buiten zitten, genieten van de spelende kindjes,
en de kindjes die op ons klimmen.
ik deel nog wat ballonnen uit, springtouw en een snoepje!
samen met lieve daniel nog even springtouwen, dat is wel heel grappig, en we zijn best een goed team!
er zaten ook elastieken bij, en van vorig jaar wist ik dat ze dit deden, en ja het is een groot succes!

dinsdag gaan moeders en ik mee naar de markt,
vaders gaat de Gate verder afverven.
er komt een lijm snuiver naast ons staan en vraagt waar we vandaan komen,
want als we uit spanje komen kunnen we hem...... leren?
en als we uit australie komen kunnen we hem.... leren?
geen idee wat die zei maar na zijn praatje, zonder dat wij hebben geluisterd, ging die ook weer weg.

nog even pineappels kopen voor shade, en nog extra lepels, de kinderen eten ze op denk ik!
en dan tijd om weer terug te gaan naar shade,
goodbye markt, en lieve kolenmevrouw, wie weet tot ziens!

mijn darmen staan op knappen, na bijna 3 weken bonen is mijn lichaam in protest,
of was er toch iets mis met het ijsje van gister?
in ieder geval heb ik de wc goed kunnen bekijken, de hele ochtend!

Woensdag gaan we voor het laatst op trip,
8.40uur nog steeds geen george, ik bel hem op en eerste reactie is: vergeten, ik vraag vergeten?
nee dan is zijn reactie dat die wachtte op een sms van mij, maar we hadden dit toch al afgesproken?
juist keniaanse cultuur, laten we het daar op houden.
uur later dan gepland gaan we dan toch op pad!
even tanken, en karen betaal jij even 1000?
we willen naar de conference centre, want daar bovenop is erg mooi uitzicht,eenmaal er binnen mogen we niet erop,
iets met chinezen en te druk,
we wouden ook naar marktje er naast voor souvenirs, nee die is alleen op zondag,
zit het vandaag dan echt niet mee?
george merkt dat we willen shoppen, en gelukkig weet hij bij het hilton hotel zitten nog winkeltjes,
twee souvenirs shopjes, en met vaste goedkope prijzen, zo fijn!
daarna nog even naar de city market, vreselijk dit, je wordt overal naar binnen getrokken.
ik zie een vrouw kraaltjes rijgen op een mand, en ik ga er kijken, maar je komt er dan amper nog weg.

daarna een snelle lunch bij de nep mac donalds en door naar bomas of kenya, voor dans voorstelling!
vorig jaar was hij mooier, toen zat er nog acrobatiek in, maar ook nu was het wel leuk om te zien!
er zaten zelfs een paar muzungu's in de zaal,
best apart dat ik zelf bijna de neiging krijg om muzungu te roepen.
ook veel scholieren zaten er, en 1 vond ons wel heel interessant, vraag me af of hij geen stijve nek heeft gekregen.

na de bomas, op naar de blue post hotel want vaders wil nog steeds de giraf, en zo mooi als bij blue post hebben we hem nog niet gezien.
we lopen naar binnen, en de man herkent ons nog steeds,
vorige keer zei hij 6000 maar omdat wij het waren 4000,
maar het was nu al 7000 en omdat wij het waren 6000.
hij zakte niet lager dan 5500 en wij gingen niet hoger dan 4500,
5000 was laatste bod zei hij,
wij heel stoer, nee 4500 en lopen weg.
verdorie hij volgt niet, zaten we dan toch te hoog?
ik zie hem nog wel bellen, en ineens horen we: sir sir, ik heb met mijn moeder gebeld en 4500 is prima!
ik kan nog net een haha yes en een big smile onderdrukken,
we zaten dus wel goed!

na een heerlijk diner, weer terug naar shade.
Cliff komt hard aan gerend, die hoorde de gate,hij moest allang in bed liggen,
gauw een knuffel en dan wel slapen hoor.

donderdag, voor de laatste keer naar thika town.
we willen vrijdag picknicken met de kids, en spelletjes middag dus gaan allemaal lekkere dingen halen.
we halen soda's, yoghurtjes, leuke bordjes en bekertjes, koekjes, snoepjes en chippies!

en ook nog de laatste afscheids dingetjes halen,
ik heb voor alle kindjes een armbandje gehaald, ik had die zelf al gehaald en ze waren er zo gek op, dus leuk idee!
leuk tasje er om heen, nog wat ballonnen er in, speelgoed erin, en snoepje erin, en alleen nog leuk briefje schrijven.

ook mag natuurlijk de ananas ranja niet ontbreken voor in NL,
Kenia is echt een ananas paradijs, ik hou er van.

na de tuskys, voor de laatste keer lunchen bij coconut grill, ze kennen ons al, is wel beetje eng.
als we weggaan vraagt de beveiliger heel brutaal of wij niet even iets voor hem willen kopen, koekoek?
ik had ben gesmst om ons terug te brengen naar shade met de tuk tuk, we hebben zoveel spullen en dan kon ik nog even afscheid van hem nemen,
maar hij was te ver weg, dan maar andere tuk tuk, grappig want wij moeten hem de weg wijzen haha.

de kinderen hebben een meeting met de manager en iedereen krijgt een taak,
later zit ik met cliff op het trappetje en hij zegt tegen richard dat ik ook een taak moet.
maar Karen gaat morgen weg, of sluiten we haar op en laten we haar maandag pas vrij, een grote lach op cliff zijn gezicht en een harde YES!
hihi goed plan!

vrijdag, na de lunch zetten we alle tafels en stoelen buiten, en we hebben leuke bordjes gekocht en lekkers voor de kids.
ze zitten allemaal van afstand te kijken tot wij zeggen dat ze hun naam mogen zoeken op het bordje.
heerlijk smikkelen, wat een stilte!
na het eten nog wat kleuren, zelfs de grote doen mee!
maar dan hoor ik alweer dat ze bezig moeten met hun taakjes, jammer want we hadden t helemaal besproken met richard.
we hebben nog paar zakken, en we maken een veldje waar ze kunnen zaklopen,
iedereen gauw douchen en dan ook zak lopen,
big peter staat van afstand te kijken, ik roep hem om ook mee te doen, hij zegt nee maar zie aan zijn hoofd dat die wel wil.
lieke daagt hem uit en dan is t 2 muzungu's tegen francis en big peter.
halverwege kan ik al niet meer vanwege de slappe lach.

na het zaklopen ook nog maar even stoelendans doen,
wat een genot, ik zie alleen maar lachende gezichtjes,
en zelfs als housemother rose binnenkomt doet zij mee met de stoelendans!
om even een beeld te geven: rose is echt een big mama, en we hebben kleine stoeltjes, we hadden de camera in de aanslag voor als ze er doorheen
zou zakken, maar helaas haha.

al met al een super geslaagde middag!
bedankt lieve sponsors, willem, renee en oma, de kids en wij hebben echt genoten!

zaterdag, na een nacht liggen woelen is de laatste dag nu echt aangebroken,
koffers inpakken, laatste keer douche en dan buiten genieten van de kids!

ik haat afscheid nemen, en als ik denk aan straks gedag te zeggen krijg ik al buikpijn.
ik heb een toptijd gehad, en 3 weken vliegen voorbij!
zo warm ontvangen en weer als vanouds.
gaaf om het nu met mijn ouders te mogen delen.

tijd om echt afscheid te nemen,
nouja afscheid nemen bestaat niet zeggen ze toch?

goodbye lieve shade family en goodbye mooie kenia, do we ever meet again?

  • 27 Augustus 2016 - 13:50

    Liesbeth :

    Veel sterkte met afscheid nemen zal zeker moeilijk zijn .maar de mooie herinneringen blijven ! Goeie terugreis allemaal

  • 27 Augustus 2016 - 13:51

    Dina Van Doesburg:

    .....vast wel!

  • 27 Augustus 2016 - 18:19

    Agnes Van Dijk:

    Lieve Katie,

    Wat heb je dit verhaal weer mooi geschreven! Ik zit in mn eentje onder de luifel lekker te snotteren. Super wat jullie allemaal beleven en de kindertjes zo blij gemaakt hebben met in onze ogen zulke simpele dingetjes! Ik hoop dat het afscheid niet te zwaar valt, blijft moeilijk he! Ik ben ook erg blij dat jullie gezien de ziekte van oma, gelukkig jullie vakantie tot het einde konden blijven. Maar zal ook blij zijn als jullie weer thuis zijn. Was toch een spannende tijd! Ik wens jullie allemaal een goede reis en kom veilig thuis! Tot gauw!

  • 27 Augustus 2016 - 18:19

    Riet:

    Bij dit verslag voel ik mijn tranen opkomen. Sterk blijven denk ik bij mezelf. Kan nu heel goed voelen wat jullie voelen na deze 3 geweldige weken. Dit pakken ze jullie niet meer af en koester de herinneringen. Fijne vlucht naar huis en wie weet...ooit weer naar Kenia????

  • 28 Augustus 2016 - 14:07

    Ria Gijssen:

    Mooi beschreven weer jullie belevenissen.

  • 29 Augustus 2016 - 13:11

    Marley:

    Heel leuk dat ik weer even door jouw verhalen in Africa was.. Wie weet moet je Remco en mij ook maar een keer rondleiden daar ;)
    Liefs, x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Thika

shade for children


Recente Reisverslagen:

18 Oktober 2019

Geen vaarwel, maar tot ziens!

16 Oktober 2019

Famous Muzungu Karen.

14 Oktober 2019

Funny Pants

08 Oktober 2019

Bijzondere mensen, Bijzondere verhalen

07 Oktober 2019

Muzungu
karen

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 1452
Totaal aantal bezoekers 22795

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 03 December 2014

shade for children

Landen bezocht: